Böde István jóga tanár, szellemi tanító
Pénz és Spiritualitás
A pénz fogalma nekem annyit jelent, hogy az elmúlt idők során a
gazdasági élet értékmérője-egyúttal csereeszköz.
Természetesen mindent meg kell tennünk a magunk és családtagjaink
létbiztonságának megteremtéséért. A jóga tana felhívja a figyelmet a
megelégedettség életérzésére, mi a valóban fontos anyagi javunk
megteremtésekor, és melyek azok az "értékek", melyeket önös céljaink,
birtoklásvágyunk következtében gyűjtünk az életünkbe.
Sorsunk alakításában a tudatunk odafordulása, viszonyulása a döntő-
tehát az események belső feldolgozása.
A világ, élethelyzetünk elsősorban olyan a számunkra, amilyennek látjuk.
A jógikus erkölcsi értékrend szerint- a tárgyak és a vagyon, sőt az
élőlények és maga az ember-egyikünk sem a tulajdonunk csak a lelkünk.
Lehet használnom mértékkel azokat, velük boldogan élnem, de amit,
vagy akit magamhoz kötözök, az egy ideig bilincsben tart és egy napon
leválik rólam, elhagy engem.
A fogyasztási civilizációban az egyik legerősebb ellenségünk a szerzés
démona.
A kérész életű megváltó ezo mozgalmaknak az adja az átmeneti erőt,
hogy vannak olyanok, akik úgy akarnak függő helyzetben létezni, hogy
mások függjenek tőlük-és mindig akadnak olyanok is, akik arra
hajlamosak, hogy ők függjenek másoktól.
A szuper gazdag pénzdinasztiák által fenntartott és megbonthatatlan,
hierarchikusan összekapcsolódott globális intézményrendszer határozza
meg a tömegek életérzését a központi bankok által.
A domináns háttérhatalom irányítja a világrend működését az erre
érdemesnek tartott államok politikai rendszerét, a gyógyszer-és
szórakoztatóipart. Mindennapos agymosással: a család és a hazafias
érzések fogalma már túlhaladott érzelmeknek számítanak, mert azok
nem lehetnek a "világpolgár" jellemzői. A szexualitás liberális
átértékelésével mindenki maga dönthetné el (?), a szexusának
identitását- egyúttal felerősödik a homoszexualitás bátorítása, a
kábítószer fogyasztás megengedő módon való kezelése- folytathatnám,
az irányított média, sajtó "szabadosság harcosainak" áldatlan
tevékenységének jellemzőit.
A képlet egyszerű: mindezekhez pénz, pénz kell és az alkalmazott
tömeghipnózis.
A nap huszonnégy órájában olyan lelket romboló információs szmogban
élünk, mely észrevétlenül hat, mint a lassan felszívódó méreg. Ráadásul
még kellemesnek érezhetjük hatásait.
Egyéni látásom szerint csak egyetlen kitörési irány van ebből: a testi
egészségünk rendben tartása alapjaként a spirituális életforma, a
hitélet.
Mindannyian energiamezőben élünk: ennek az univerzális energiának a
természete megváltozik, amint áthalad rajtunk. A mi energiamintánk
lenyomata ezt a semleges energiát megváltoztathatja: gondolataink,
pozítív-negatív érzelmeink lelkünk állapotát sugározza ki, és ezzel
hatunk a környezetünkre, az egész világra!
Olyan embereket, helyzeteket és tapasztalásokat vonzzunk magunkhoz,
amelyek mágnesesen kapcsolódnak aura " köpenyünkhöz", mert
hasonló hasonlót vonz. Ez a világ azért ilyen, amilyen, felelősek vagyunk
ezért a mikro terünkben.
A spirituális beállítottságú emberek egy részének fel kell ébrednie a
szendergésből, mert a hit emberei nem lehetnek birkák, tudatos
éberségre van szükségünk. Nem mindegy, hogy milyen Új Világrend van
készülőben, a magunk jelenlegi közérzete, vagy az unokáink jövőjét
illetően.
Minden gondolatunk, kiáradó rezgés, így az imáink,
szeretetközösségben részvételünk, baráti találkozóink a hasonló
szemléletű emberekkel megerősítenek, és erőt kapunk a harcainkhoz,
mert az élet erről szól.
Ha a spiritualitás lényege az, hogy az ember valamiképpen hódolattal
kíván leborulni egy nálánál több jóság, személyes magasabb rendű
előtt, akkor átéli önmagát úgy, hogy annak a végtelenül nagyobbnak a
része.
A hit, hűséget is jelent: az örökkévalóság sejtelme bennünk a
múlandóságban.
Az az ember, aki nyitott minden természetes szépség csodálatára, Isten
tudatos befogadására a szívében, a hitéből (is) fakadó szeretetének
továbbadására-annak az embernek az útja felfelé visz.
Aki fölfelé él: azt a bajok, nehézségek-küzdelmek erősítik, minden a
javára válik. Aki lefelé él: azt gyengítik, sorvasztják, mert - nincs hite.
Amikor bevonulunk és meghajtott fejjel a belső terünkben imára
kulcsoljuk kezünket: lassanként láthatatlan, áthatolhatatlan erővonalak
vesznek körül bennünket.
A Gonosz, mint kísértő azért kísérti a hithű embereket is, hogy
megbuktasson.
Isten azért visz kísértésbe, tesz próbára, hogy megeddzen, de soha
nem kapunk nagyobb terhet, mint amivel meg tudunk birkózni. Azt
tudnunk kell, semmi olyan kísértés nem ér el bennünket, melynek nincs
meg a vágy alapja bennünk.
Kegyelemteljes utat kívánok a kedves Olvasónak, a felfelé vezető
életösvényén!
Böde István, jógaoktató
email: bodeistvanjoga@gmail.com
jóga foglalkozások minden kedden 18.00-20.00
Elérhetőség: Bp., VIII. kerület, Práter utca 28 II. emelet balra
..................................................................................................................
Domján Mónka pszichológus, önismereti tréner
A pénz, mint szimbólum
Ha spiritualitásról beszélünk, a láthatatlan világról beszélünk. A
szimbolikus jelentés, kifejeződés számomra ide tartozik: a közvetlen
jelentésen túli jelentéshez. A pénzről azt szeretnénk hinni, hogy
egyfajta objektív értékmérő. Nos, ha annyira objektív, hogyan kerülhet
ugyanaz a termék vagy szolgáltatás különböző összegbe, ha máshol,
máskor vagy mástól vesszük meg? Hogyan fizethetik ki ugyanazért a
munkáért a többszörösét a világ különböző részen, vagy akár csak
másik cégnél, másik városban, sőt ugyanannál a cégnél különböző
embereknek?
Persze ismerem a válaszokat, de elfogadni mégsem tudom őket. Vagyis
inkább a pénz objektív értékmérő funkcióját vonom kétségbe.
Nem véletlen, hogy szimbolikusan a Föld elemmel, azaz az anyagi léttel
hozzák kapcsolatba a pénz fogalmát. Ennyit tudtam megkeresni,
kitermelni, ennyit érek, ennyire becsülnek. Kizárólag a pénz által
juthatok hozzá a létfenntartásomhoz, illetve a jóllétemhez szükséges
javakhoz. Így hisszük, mert ezt sugallja a fogyasztói társadalom. Mivel
érezzük, hogy ez kevés a boldoguláshoz, az állandó hiány állapotában
leledzünk - ha nincs elég pénzük, azért (egyáltalán, mennyi az elég?), ha
sok van, akkor meg nem értjük, mi hiányzik még? Mert hogy valami
hiányzik, az biztos.
Véleményem szerint akkor bánunk jól a pénzzel, ha tisztázzuk, mit jelent
számunka, és annak megfelelően kezeljük. Ez azt jelenti, hogy
tudatosan végiggondoljuk, mely szükségleteink kielégítéshez kell a
pénz, és milyen mennyiségben. Illetve felmérjük, hogy mennyi pénzt
tudunk, akarunk keresni, és az mire elég. Ha valamire nem marad, amit
fontosnak tartunk, vajon nem juthatunk hozzá más módon, pénz nélkül?
Sokak számára – én is közéjük tartozom – a pénz a határok kérdésével
van összefüggésben. Olyankor adódik problémám, ha azonosítom
magam a pénz értékmérő funkciójával, és úgy vélem, nem vagyok elég
értékes, ha ezt vagy azt nem tudom megvenni. Ilyenkor el sem
gondolkodom azon, hogy más módon nem kaphatom-e meg ugyanezt,
vagy egyáltalán tényleg akkora szükségem van-e arra a bizonyos
dologra, ráadásul most azonnal.
A kifelé mutatott látszat szintén csábító lehet: mások szemében
szeretnék értékesnek feltűnni a divatos, márkás ruháimmal, vagy ettől
eltekintve jól érzem magam az évekkel ezelőtt vásárolt, de jó állapotú
és nekem tetsző cuccaimban?
Rengeteg érzelmi komponens tapad a pénzhez, és ha nem tudatosítjuk
ezeket, csapdába kerülhetünk, és végül lehet, hogy nem marad pénzünk
arra, ami létfontosságú, azonnal kell, és jelenleg valóban csak a pénz
által elérhető számunkra.
Én egyre kevésbé hiszek abban, hogy a pénz önmagában spirituális
tartalommal bír. Saját értékességünk tudata az, ami megerősödhet, ha
ápoljuk a spiritualitást saját magunkban, s ezáltal a pénzhez való
viszonyunk is egészségesebbé válik. Nem értékeljük túl, és nem
becsüljük alul – megtanulunk bánni vele.
Domján Mónika
pszichológus, önismereti tréner
Bejelentkezés: domjanmoni@gmail.com
...................................................................................................................
Samu-Erdélyi Erzsébet (szellemi tanító, Mátrix Harmonizáció)
Pénz és spiritualitás
17 éve foglalkozom spirituális tanítással, segítéssel, így van már nem
kevés tapasztalatom e témában, melyet szeretettel meg is osztanék
veletek, kedves Olvasók.
Nos, vegyük először is, hogy mire jó a pénz: amikor is ezt a dolgot
kitalálták ugyebár, az arany, és ezüst helyettesítésére szolgált, melyet
áruért cserébe kaptak az emberek, ha nem tudtak olyan csereeszközt
biztosítani, amire a másiknak szüksége lett volna. Az aranyat és ezüstöt
nem akarták az emberek magukkal hordani, és ezért azt rábízták
emberekre, akikből később lettek a bankárok. Az arany, ugyebár, mint a
Földön végesen jelenlévő fém, jelentette a cserekereskedelem alapját
akkor, amikor az embereknek már többre volt szükségük annál, amit
maguk meg tudtak termelni. És ez itt egy nagyon fontos mondat. Vajon
szükségünk lenne a pénzre, ha mindent meg tudnánk termelni
magunknak? Vajon képesek lennénk még megtermelni azt, amire
szükségünk van, vagy már csak arra vagyunk képesek, hogy
megvegyük?
Nemrégen olvastam egy 20 gyermekes férfiról, aki mellesleg milliárdos,
hogy aki most szeretne milliomos lenni, az vegyen 3 bikát, nevelje őket,
akár az út mentén levágott fűvel etesse, és ha eladja, akkor lesz 1
milliója.
Majd ezt ismét fektesse bikákba, és így tovább. Azért írtam, hogy
„mellesleg” milliárdos, mert a riportból valóban az tűnt ki, hogy neki a
pénz eszköz, és nem ez a fontos számára, hanem a családja, a
szeretet, az odafigyelés.
Vajon hol vált el a spirituális utunk a pénztől? Vajon hol került ez a dolog
zsákutcába, és már csak a pénz megszerzése lett a fontos? A városok
kialakulásával, a faluk elnéptelenedésével? Most tél van. Ilyenkor falun
nincs sok munka az állatok ellátásán kívül. Nincs a földeken munka, nem
kell kapálni, vetni, aratni. Ilyenkor jártak a falusiak össze, és
elmélkedtek, vagy élvezték egymás társaságát, az életet. A tél az
elmélyülés időszaka volt. Mi itt a városban télen is rohanunk a dolgaink
után, melyek leginkább kitalált dolgok. Nincs meg a megnyugvás, a
várakozás a tavaszra, a jó időre. Egyáltalán nincs meg az a
szakaszosság az életünkben, amikor is mindennek helye és ideje van…
No, nagyon elkalandoztam a témától: szóval, a pénz és a spiritualitás.
Van pénzen vett spiritualitás? Sokszor és sokan vádolják meg a
spirituális tanítókat, segítőket, gyógyítókat, hogy pénzre váltják a
tudásukat, gyógyításukat. Hogy ezt nem szabadna, ezt ők ingyen
kapták, ingyen is kéne továbbadni. Nos: akik ezeknek a képességeknek
a birtokában vannak, azok ezt bizony nem ingyen kapták. Az
lehetséges, hogy pénzt nem adtak érte, de tanultak, fejlesztették,
képezték magukat, tapasztaltak folyamatosan, több életen keresztül.
Vagyis a verejtéküket, sokan a
vérüket is adták érte, hogy később másokon segíthessenek. Azok, akik
tanácsért, segítségért fordulnak ezekhez az emberekhez, ők miért
szeretnék ezt úgy, hogy ők semmit sem adnak cserébe, csak elvárják,
hogy megkapjanak valamit, amit sokszor a legkevésbé sem becsülnek,
mert tulajdonképpen mindig kiderül, hogy saját maguknak is tenni kéne
a saját gyógyulásukért. És ezt már nem hajlandók megtenni. Könnyebb
lenne azt megvenni a tanítótól, majd szidni őt azért, mert pénzt kér a
tudása megosztásáért cserébe. Csakhogy a tanítónak ingyen adják az
áramot, a meleget, az élelmet? Nem. Ő az idejét a mások
megsegítésével tölti, így nem ér rá pénzt keresni máshol. Tehát
összegezve, teljesen jogosan kéri el azt a pénzt, amit mások hajlandók
kifizetni az ő tapasztalataiért cserébe.
Most nézzük a pénz és spiritualitás másik oldalát: Mi a pénz, ha nem
folyamatosan áramló energia. Folyton vándorol, egyik embertől a
másikig.
Csak emberek használják itt a Földön, az állatoknak nincs rá szükségük.
Ahol megfogják a pénzt, és nem engedik ki a kezük közül, oda nem is
áramlik, csakúgy, mint az energia, hisz ahol nincs űr, nincs hiány, oda
nem tud bemenni több belőle. Mégis van az a mondás, hogy oda megy a
pénz, ahol már amúgy is van belőle. Nos, ez is igaz, mivel az, aki tudja a
pénzről, hogy energia, és nem gátolja a mozgását, áramlását, az
elképzelhető, hogy a helyén tudja kezelni a pénzt mint fogalmat.
Mi más még a pénz? Értékmérő? Nem, legalábbis nem az emberek
értékét mérő eszköz. Piszkos a pénz? Nem, maga a pénz nem piszkos,
csak a megkeresési módja lehet az. Éppúgy, mint az energia. Nem fehér,
vagy fekete, csak a felhasználó szándéka dönti ezt el.
De mi akkor a pénz? Szükséges rossz? Nem, hiszen kell ahhoz, hogy
éljünk itt a Földön.
Lehet az az ember spirituálisan fejlett, akinek sok pénze van? Ahogyan
Jézus mondja: könnyebb egy tevének átjutni a tű fokán, mint egy
gazdagnak bejutni Isten országába. Elemezzük ezt a mondatot:
Átjuthat egy teve a tű fokán? Igen, ez csak az ő döntése, ha figyelembe
vesszük, hogy a valóságunkat magunk teremtjük. De akkor mire
gondolhatott Jézus?
Szerintem, de ez csak az én véleményem, arra, hogy aki csak pénzben
számítja, méri önmagát, és ezért törekszik gazdagságra, az nem
tapasztalhatja meg Isten országát, hiszen ott nem ezzel mérik a
lelkeket.
Sőt: Isten országában, ahol jelenleg is vagyunk együtt mindannyian,
nincs is mérőeszköz. Mindenki egy, ugyanaz, és mint ilyen nem mérhető,
hiszen nem különválasztható.
Akkor most, hogy megfejtettük Jézus mondását, mi is az igazság, mi a
pénz? Minek kezeljük, hogy ne gátolja a spirituális fejlődésünket?
Hát azt hiszem a megoldás már az elején elhangzott: A pénz egy
bizonyos áru, vagy árucsoport könnyebben magunknál tartható,
hordozható (pláne a bankkártyák korában) megnyilvánulása.
Ha ilyen módon gondolunk rá, akkor azt hiszem, nem korlátoz magunk
megélésében, hiszen elveszti az emberek által ráruházott misztikumot,
ésaz lesz, ami valójában: egy fizikai megnyilvánulás.
Szeretettel:
Samu-Erdélyi Erzsébet
...................................................................................................................
Somogyi Péter lélekszerelő, hagyaték őrző
Pénz, zsé, lé...
Money, money, money - mondja a dal.
Pénzeszközök. Így szerepel a könyvelésben. ESZKÖZ! Milyen érdekes.
Egy vállalkozásban, ahol sok minden kell a működéshez, a pénz CSAK
egy eszköz. Se több, se kevesebb.
Ezeket figyelembe véve egyet biztosan állíthatunk, a PÉNZ, az
életünkben éppen úgy mint a vállalkozásban csak egy eszköz. ESZKÖZ!
Semmiképpen sem cél. Nem CÉL!
Amennyiben a pénz eszköz és nem cél, abból következik, hogy a vele
kapcsolatos dolgok nem akadályozhatják a spirituális előre jutásunkat,
kivéve egy esetet. Ez pedig, ha a pénz céllá válik, ha a megszerzése
lesz az elérendő. Ebben az esetben a cél, a pénz vagy az anyag lesz az
elsődleges, nem a spirituális haladás. Ilyenkor baj van, de ez nem a
pénz valóságából adódik, hanem abból, hogy mi emberek rosszul
kezeljük, hibásan használjuk az életünkben. Aki a pénzre elérendő
célként tekint az általában képtelen megfelelő mennyiségben hozzájutni.
Nem szabad azt sem elfelejtenünk, hogy a pénz (eszköz), amely
csereeszköz, a földi léthez szinte elengedhetetlen, de csupán csak
eszköz.
Sokan elfelejtik, hogy itt a földön élünk, és itt ez az élet velejárója.
Megtagadása a földi léttel ellentétes. Használatához segítséget nyújt,
maga Jézus Krisztus is, hiszen szerinte: "Adjátok meg az Istennek ami
az Istené és a császárnak, ami a császáré!" Ebből is látszik, a spirituális,
a spirituálishoz tartozik, az anyag pedig az anyagihoz.
Felmerül még egy fontos kérdés. Szabad-e a gyógyítást pénzzel mérni,
azaz érte pénzbeli juttatást elfogadni? A régiségben egy gyógyítót, 5-6
falu tartott el. Leginkább nem pénzt, hanem élelmiszert kaptak a
gyógyításért "cserébe", vagy megjavították a házukat... De akkoriban az
adót is sokszor terményben, vagy munkával fizették. Ma más a szokás,
ma mindent átváltunk egy forgalmi eszközre, egy értékkifejezőre, a
pénzre és azt mindenki arra költi, amire akarja. De van ennél egy
fontosabb része is a pénz elfogadásának. Szerintem a gyógyítást, nem
csak nem szabad pénzért adni, de nem is lehet, mert sok esetben
megfizethetetlen.
Gondoljunk csak bele, egy cukorbeteg, aki naponta 4 alaklommal szúrja
magát inzulinnal, 9 éve, mennyibe kerül az államnak, azon kívül, amit
maga kifizet, orvosra, gyógyszerre... Ha ez az illető 3 óra kezelés által
meggyógyul és ezért mondjuk 30000,-ft-ot kifizet, ez mekkora százaléka
az ő éves beteg-költségeinek? Töredéke! Akkor a gyógyítást a
cukorbeteg kifizette a segítőnek? Semmiképpen! Legfeljebb az időt lehet
ebben a mértékben megfizetni, amit a segítő, a betegre szán! Semmi
mást.
Érdemes ezen elgondolkodni, mielőtt az olyan populáris dumának
bedőlünk, hogy nem szabad a gyógyításért pénzt elfogadni. Nos, aki ezt
állítja, az nem is nagyon becsüli a rá szánt időt sem.
További visszatetszést kelt bennem az is, ha van akik nem kérnek pénzt,
de adományokat elfogadnak, mindezt úgy, hogy mindenki tudja, mennyit
szokás adni és annyit is ad. Ez egy vicc! Sokkal tisztességesebb
megmondani, mennyi az ár, mint ezt az alakoskodást végig csinálni.
Természetesen a nem anyagi haszonszerzés céljából segítők, segítenek,
akkor is, ha a segítséget kérőnek nincsen vagy csak kevesebb a pénze.
De a segítséget kérőnek is el kell addig jutnia, hogy felveti a
nehézségét, elmeséli, felvázolja a pénztelen állapotát, hogy majd együtt
megbeszélhessék a megoldást. Aki nem képes ezen a problémán
túljutni, nem kérdez, az nem is biztos, hogy igazán meg akar gyógyulni,
hiszen a látszat még fontosabb számára, mint szólni, megbeszélni a
helyzetet.
Somogyi Péter lélekszerelő. hagyatékőrző
...................................................................................................................
Zsa Zsa Tudos-Akia
Áldás Palesztinára
Az emberiség létezésének legfontosabb eseményeiről fogok most írni: a
kvantumugrásról és a pólusok felcserélődéséről.
Fontos megértenünk, hogy mindegyikünk része az emberiségnek; és
hogy az nem egy egyénektől független egység valahol a távolban.
Mi vagyunk az Emberiség. Ha valamelyikünket bántják, mindannyiunkat
megsebeznek. A boldogtalanság oka is mi vagyunk. A kvantum ugrás
során fel kell ismernünk ezeket az összefüggéseket, és felelősséget
vállalnunk úgy másokért, mint magunkért.
Palesztina államként való elismerése, mellyel bizonyos jogok is járnak,
nem csak a palesztinok, de a mi győzelmünk is. Mindez azt mutatja,
hogy a két pólus között lévő távolság pattanásig feszült, és az ugrás
elengedhetetlen.
Az 5. Napkor kezdete óta (körülbelül i.e. 3 113), sok nemzet volt
alávetve az agresszív hatalomvágyók zsarnokoskodásának. Nemzeteket
irtottak ki, újrarajzolták a határokat és újraírták a történelmet azért,
hogy meggyengítsenek bizonyos csoportokat - leginkább azokat,
amelyek hordoztak valami tudást a Magnum Opus-ról. Ezek közül a
csoportok közül párnak teljesen nyoma veszett, míg mások elhagyták az
otthonukat, és máshol telepedtek le. Mivel a föld és az ember együtt jár,
a változások visszafogták a fejlődést, megkeverték a pólusokat és
gyengítették a Tudást.
Habár mindez igen sajnálatos, nem szabad elfelejtenünk, hogy minden
okkal történik, és hogy mindenki, minden pillanatban képességeinek
100%- át nyújtja. Mindennek mindig két oldala van; a két pólus egymást
tükrözik.
Egyik sem jobb vagy rosszabb, mint a másik. Mindkét fél félelemből
cselekszik: az egyik futott, míg a másik után futottak.
A két pólus között lévő távolság nagysága egyenlő a félelem mértékével.
Minél nagyobb a távolság, annál gyengébbé és agresszívabbá válik a 2
pólus. A pólusokat nem lehet szétválasztani, mert ha ez megtörténik,
megszűnik a mozgás, megáll az élet és megszűnik a létezés.
Csak most értettem meg a fekete lyukak szerepét a Napkor lehetséges
végében. A 2 pólus mozgásával kapcsolódnak össze. A pólusok között
lévő távolság csak egy bizonyos pontig nőhet anélkül, hogy elérné a
töréspontot. Itt a két fél egyikének engednie kell, hogy csökkenjen a
távolság, vagy a pólusok közötti kapcsolat megszakad és megszűnik a
létezés. Bolygónk elveszíti a kapcsolatát a Naprendszerrel és eltűnik a
semmiben.
Köszönet a palesztinok bátorságának és kitartásának, amivel ezt a
lehetőséget kizárták. Azzal, hogy ők lettek a 194. állam, további reményt
adtak a megoldásokban, amikre azonnal szükségünk van. Elmondom
miért.: 194=5. Az 5 az egyetlen szám, aminek megfelelő az energiája az
Ugráshoz. Ezzel megegyező energiaszintre kell érkeznünk ahhoz, hogy
elősegítsük a folyamatot és ezzel együtt előrevigyük a magunk életét.
A felelősség ezért a végkifejletért nem teljesen a kormányokat illeti.
Egészen hozzánk vezethető vissza, mert megengedtük, hogy így legyen.
Áldás a Palesztinokra erejükért, bártorságukért és hitükért.
Áldás azokra, akik támogatták őket és a döntést.
Áldás azokra, akik tartózkodtak, mert legalább nem mentek ellenük.
Áldás azokra, akik ellenük szavaztak, hogy megvilágosodjanak, és
legyen bátorságuk tisztán látni.
Zsa Zsa Tudos-Akia